CANVI DE LLOC

ATENCIÓ

El centre excursionista ha canviat de lloc

Visiteu-nos al nou espai web

Si voleu veure tot el que teníem penjat fins ara continueu llegint més avall.

Bloc Open CaLa Sofia 2011

BOCS 2011

29 de maig - Serra de Pàndols

divendres, 25 de juliol del 2008

Piada de la 9ena Caminada Nocturna

Un any més ajudats per la lluna del mes de Juliol, vam poder fer un tomb pel nostre petit terme, tot seguint alguns camins. Enguany la caminada va començar planejant pel "camí dels parrots". Aprofitant les últimes clarors del dia i tot passejant entre garrofers ben carregats, oliveres centenàries i parcel·les de cap de setmana, vam arribar al mas de cal Geballí. Allí vam baixar entre les parades d'avellaners fins travessar per sota del petit desguàs de la via del tren, que va obligar a encendre les primeres llanternes i frontals. En aquest punt es va formar una mica d'embús a causa de la petita dificultat que esperava als nostres participants, i és que s'havia de superar una curta rampa amb un xic de desnivell, això si ajudats per una corda i pels membres del centre excursionista. Després, a estones per un corriol i a estones pel mig dels trossos propers a la via del tren, vam agafar un camí carreter que ens anava allunyant del poble fins a arribar a passar per sota la carretera d'Alcolea, just al començament del barranc del rieró. A partir d'aquí, amb el jovent que estirava davant, una lleugera pujada ens apropava a l'esperada "aturada de la síndria", a dalt de la timba del Barenys. La síndria i l'aigua fresca la vam gaudir, acompanyats de la posta de sol i unes magnífiques vistes del poble, amb la Mussara de fons i una preciosa perspectiva de la Costa Daurada i els seus pobles il·luminats. Amb els frontals i lots encesos, tots els participants enfilàvem la tornada per la llera de la riera fins al poble. L'espectacle, vist des de la timba, era similar a una desfilada de cuques de llum.
La tornada es va fer curta i en arribar a la piscina la gent no es va resistir al tradicional bany a la llum de la lluna, que es va enllaçar amb un esplèndid sopar amb la traca final del sorteig de material de muntanya .
Podríem dir que vam exprimir al màxim les darreres hores del dia i ara ja era qüestió de començar a pensar en la que serà la desena edició de la caminada nocturna amb la intenció de treure de l'oblit camins que de ben segur fa molts anys que no havien vist passar tants "caragols".

Gràcies a tots els que vau venir vindre i us vau animar a redescobrir una mica més el vostre poble.