CANVI DE LLOC

ATENCIÓ

El centre excursionista ha canviat de lloc

Visiteu-nos al nou espai web

Si voleu veure tot el que teníem penjat fins ara continueu llegint més avall.

Bloc Open CaLa Sofia 2011

BOCS 2011

29 de maig - Serra de Pàndols

dilluns, 23 d’agost del 2010

Tour al Vignemale

Aprofitant el pont de la diada de Sant Magí, el Pere i el 6q s'han aventurat a fer un bonic itinerari pel massis del Vignemale.

Molt recomanable i gratificant:

Dia 1 Dijous:

Després de dormir en una minitenda a St. Nicolàs de Bujaruelo, iniciem el nostre llarg recorregut. Serà la jornada més dura amb un 2000 metres de desnivell que ens portarà unes 10h de camí, l'objectiu: travessar el collado de los mulos vorejant la vessant espanyola del gran massís del Vignemale. Un cop al coll després d'errar i rectificar algun cop, iniciem plovent la baixada cap el refugi de les Outeletes de Gaube, on podem veure una magnifica vista del Gegant i amb els seus residus de glacera a la vessant nord del gegant. Però l'objectiu no és aquest refugi, encara ens queden 600 metres de desnivell fins al refugi de Baysallance, on tenim reservada nit i sopar.

Dia 2 Divendres

Avui és el dia que tenim pensat per a coronar el Gegant, iniciem amb un dia espectacular l'ascenció fins al primer cim del dia, el petit Vignemale, a partir d'aqui la cosa es complica, busquem bé els passos i vorejant per l'esquerra arrivem a una agulla dificultosa de baixar que ens avoca directament als seracs que haviem vist ahir des de les Outlettes de Gaube. Per sort, trovem 2 pitons que en permeten rappelar comodament. La cresta es força aereea però no presenta massa dificultats. Fa por pensar en lo que ens espera. L'Espatlla del Chausenque es una paret infinita i molt vertical, millor no mirar-la massa, però les resenyes diuen que quan hi arribes, no és lo mateix, que és molt facilet i efectivament es així. Tot i ser força llarg no presenta cap dificultat, així doncs anem encadenant les torres del massis: Espatlla Cahusenque, el Pic de Xaussenque, el Piton Carrer i finalment després de baixar a la glacera i enllaçar amb la ruta normal, cornonem el Vignemale.

Molt bona vista de tot el Pirineu, continuem la cresta fins al Pico Central, allí decidim abandonar molt satisfets, no volem augmentar l'esgotament i deixem el Montferrat i els Tapous per una altra vegada. Estem molt contents de la jornada !!!

Dia 3 Dissabte

Avui hem dormit a la tenda minúscula, el refugi estava clapsat i no vam poder fer la reserva. Iniciem la devallada cap al llac d'Osseau, per on retornarem a St. Nicolàs de Bujuaruelo per completar el tom al massis. La baixada es llarga però la fem contents. un cop al llac, iniciem la ultima pujada del nostre tomc circular, cal anar fins al coll i estany de Bernatuara, i d'alli baixar a Bujuaruelo enllaçant amb el caminet que ve del port de Bujaruelo que comunica amb Gavarnie. Aquesta baixada si que es més dura, suposo que perque portem 5h de camí al damunt, però no importa continuem contents i la fem amb alegria.

Encara ens queden forces per anar a celebrar-ho al Vall/concert de l'orquetra Mitjanit.