CANVI DE LLOC

ATENCIÓ

El centre excursionista ha canviat de lloc

Visiteu-nos al nou espai web

Si voleu veure tot el que teníem penjat fins ara continueu llegint més avall.

Bloc Open CaLa Sofia 2011

BOCS 2011

29 de maig - Serra de Pàndols

divendres, 28 de gener del 2011

Pic de Tracens

3 de gener de 2011

L'Anna i el Jordi vam anar a fer una visita a aquesta allunyada zona del Pirineu Francès. Finalment només vam poder fer una sola sortida, coses de la grip...

Primer de tot us he de dir que les fotografies no són nostres ja que ens vam deixar la càmera a l'allotjament.

La sortida la férem des de l'aparcament de Tournaboup a l'estació d'esquí de Barèges  (1452m.), la veritat és que amb molt poca neu, fet que es va anar arreglant una mica ja ven entrats a la vall de Coubous.

Vam seguir el GR10 durant una hora, primer per un corriol i després per una pista fins trobar una cruïlla, on agafant direcció sud i després d'una forta i geladíssima pujada on les raquetes s'aguantaven per les puntes vam arribar al llac de Coubous on hi ha una cabana la qual estava força neta tot i no tenir cap comoditat (apte per passar-hi alguna nit).

Cabana de Coubous (sense neu)

Estany de Coubous

Després d'un pica-pica i mirar el rellotge ens vam animar a tirar cap a l'est per pujar al pic de Tracens (2551m.), tot pujant fent ziga-zagues per la vessant oest del pic de la Touatère (2530m.) fins enganxar-ne la cresta que ens permetria arribar al pic de Tracens.

Des d'aquí, després d'haver dinat i gaudit d'unes vistes espectaculars de la vall on érem i alhora desconegudes cap als massissos del Midi de Bigorre, Neouville, Ardiden..., començàvem a baixar cap al cotxe on arribàvem encara amb les últimes llums del dia.

Així que:
-punt de sortida i arribada:  aparcament de Tournaboup a l'estació d'esquí de Barèges.
-desnivell acumulat: +1078m./-1078m.
-dificultats: en les condicions que ho vam trobar nosaltres cap ja que la neu era escassa i molt assentada, però s'ha d'advertir que la zona d'entrada a la vall i la part de la cruïlla són molt propenses als allaus.
-el nostre horari: 7:40 hores anar/tornar i parades.